فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور

آخـــر الـــمـــشـــاركــــات


مـواقـع شـقــيـقـة
شبكة الفرقان الإسلامية شبكة سبيل الإسلام شبكة كلمة سواء الدعوية منتديات حراس العقيدة
البشارة الإسلامية منتديات طريق الإيمان منتدى التوحيد مكتبة المهتدون
موقع الشيخ احمد ديدات تليفزيون الحقيقة شبكة برسوميات المرصد الإسلامي لمقاومة التنصير
غرفة الحوار الإسلامي المسيحي مكافح الشبهات شبكة الحقيقة الإسلامية موقع الدعوة الإسلامية
شبكة البهائية فى الميزان شبكة الأحمدية فى الميزان مركز براهين شبكة ضد الإلحاد

يرجى عدم تناول موضوعات سياسية حتى لا تتعرض العضوية للحظر

 

       

         

 

    

 

 

    

 

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور

صفحة 1 من 3 1 2 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 25

الموضوع: فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور

  1. #1
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور

    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته.....

    كل عام و انتم بخير

    اود ان انقل اليكم اليوم فضيحه جديده لاحدى منتديات (الكوبى بست) ....

    ماكينات تصوير تمشى على الارض!!

    هؤلاء الذين ينقلون و لا يفهمون...

    ينقلون فحسب

    ينقلون بنعمه رب المجد و خلاص...!!!

    هؤلاء الذين ينطبق عليهم المثل:

    ((بيكدبوا الكدبه..... و يصدقوها))


    يتبع................

    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  2. #2
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    اولا :

    اليكم نص المقاله التى تقيأها احد كتاب المقالات المسيحيين و التى بسرعه تلقفتها ((المشرفه العامه)): ليديا يؤانس.....لتنقلها الى ((الخراف))!!

    اعتذر عن لفظه الخراف لكن الاكليروس و مشرفى منتدياتكم يعتبروكم هكذا و يتعاملوا معكم للاسف من هذا المنطلق...
    و اليكم الدليل على كلامى:

    تفضلوا نص المقال:


    اقتباس

    لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
    "الشيخ يوسف القرضاوي"

    سؤال :
    هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟

    الأجابة:
    هناك من المؤكد هناك الكثير من المضلين و الضلاليين الذين يفسرون الأسلام حسب الزمان و المكان...
    يعني يلونون الأسلام حسب المتلقي..
    و تحضرني قصة أحد الصحابة عرض علي يهودي الأسلام ..
    و لما أعترض اليهودي حيث أنه يشرب الخمر و يزني..
    فرد عليه الصحابي و قال له ..ليس هناك أي مشكلة..
    و انت مسلم ممكن انك تشرب الخمر و تزني..
    فأسلم اليهودي لأنه صدق الصحابي لأنه من أصحاب "محمد" و من المقربين له..
    و بعد أن اسلم اليهودي ..قال له الصحابي..
    الآن انت مسلم ..فاذا شربت الخمر تعرضت للجلد..
    و أذا أرتكبت فعل الزناة سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..

    هذا هو الأسلام لا يهم أصحاب الدعوة الصدق في الكلام..
    هم ماشيين بمبدأ الغاية تبرر الوسيلة..

    ملحوظة:
    كل الصحابي بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق" لكبر سنه , كانوا زناة و من شاربي الخمر ,و من قطاع الطرق..





    المقاله مصوره:


    التعديل الأخير تم بواسطة نيو ; 24-09-2015 الساعة 01:39 AM
    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  3. #3
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    ثانيا :

    تفنيد المقاله


    قبل ان انقل لكم ((الفضائح)) و ((المهازل))

    اود ان اعلق بعض التعليقات البسيطه على هذة المقاله و التى تكشف كم الكذب الغير متقن و الغير مقنع حتى للاطفال !!!


    فلننظر:

    زى ما بيقول المصريين فى المثل المعروف ...(( الجواب بيظهر من عنوانه))

    فلننظر الى ((أول)) سطر فى مقال ابو لمعه المفضوح:

    اقتباس
    لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
    هو ايه (الأسلام)) ده يا جدعان؟!

    ايه ده يا جدعان؟؟؟؟

    ميكنش دين جديد ظهر على سهوه و لا حاجه؟؟؟؟


    اتعلموا ((تفكوا الخط)) الاول .....بعد كده ابقوا اكدبوا....((بدل ما تضحكوا الناس عليكوا))!!!



    بس ايه رأيكم فى (الدخله) بتاعه ابو لمعه؟؟؟

    جامده مش كده...



    فلنكمل:

    اقتباس
    لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
    "الشيخ يوسف القرضاوي"

    سؤال :
    هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟
    يا سلااااااااااااااااااام!!!


    الراجل نقل السطر اللى انا مش عارف جابه من اى داهيه و حط تحته اسم الشيخ يوسف القرضاوى من غير ما يحط اسم المرجع و لا رقم الصفحه و لا حتى رابط و لا يحزنون!!!

    ايه الحلاوة دى؟؟؟؟

    دا ولا كانك كلامك اكثر مرجعيه من الانجيل !!!

    و اللى يضحك اكتر:

    انه بعد ما حط السطر الاهبل ده اللى من غير توثيق و لا هباب جاى يسأل بقى و يقرر القارىء( و الذى من المفترض ان يكون قد صدق هذا الهراء بدون ان يسأل عن مصدره)

    بيقول:
    اقتباس
    سؤال :
    هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟


    قال يعنى الواد جاب التايهه و جاب الدليل الحاسم الذى لا يجرأ احد ان يرد عليه

    صحيح

    اللى اختشوا ....ماتوا



    ..........................

    فلنكمل

    اقتباس
    و تحضرني قصة أحد الصحابة عرض علي يهودي الأسلام ..
    و لما أعترض اليهودي حيث أنه يشرب الخمر و يزني..
    فرد عليه الصحابي و قال له .
    .ليس هناك أي مشكلة..
    و انت مسلم ممكن انك تشرب الخمر و تزني..
    فأسلم اليهودي لأنه
    صدق الصحابي لأنه من أصحاب "محمد" و من المقربين له..
    و بعد أن اسلم اليهودي ..قال له الصحابي..
    الآن انت مسلم ..فاذا شربت الخمر تعرضت للجلد..
    و أذا أرتكبت فعل الزناة
    سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..

    قصه جامد جدا................

    و ايه كمان؟!

    و دى تخص احد الصحابه( و ليس الصحابى) المقربين للنبى

    يا سلااااااااااااام

    يا سلااااااااااااااااام

    ايه الحلاوه دى


    قول يا مسيحى قول.....كل كلامك معقول


    ادينى من دا..... يا عم

    و اخدتوا بالكو من الحته اللى ف الاخر:


    اقتباس
    و أذا أرتكبت فعل الزناة
    اقتباس
    سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم.




    المرأه تترجم اه............ و الراجل يتجلد بس!!!


    يا عينى على المرأه المظلومه دايما عندكوا يا مسلمين يا وحشين...!!


    انا اول مرة اسمع على ان الحدود الشرعيه تفرق بين الذكر و الانثى فى العقوبات!!!


    و ركزوا معايا ع السطر الاخير فى المقال


    كل الصحابي بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق" لكبر سنه , كانوا زناة و من شاربي الخمر ,و من قطاع الطرق..


    حلوة قوى كل ((الصحابى)) دى!!!!

    الصحيح (الصحابه)

    طبعا الراجل لا عارف الالف اللينه و لا يعرف الهاء و لا التاء المربوطه !!

    بس بيعرف يكرز بالكذب و بس!!

    و يا سلام بقى على حته

    بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق"


    ازاى يبقى(( بدون استثناء)) و بعدها مباشره تقول ((الا))؟؟؟

    يعنى اخترعتوا دين جديد (الأسلام) و عايزين تخترعوا لغه جديده كمان



    دا انتم ناس واصله بقى!!!!




    يتبع

    التعديل الأخير تم بواسطة نيو ; 24-09-2015 الساعة 02:28 AM
    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  4. #4
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    طبعا مقاله بمثل هذا الحجم من الاكاذيب ضد الاسلام سوف تلهب حماس الاعضاء المسيحيين للمشاركه فيه

    فأنطلق العضو (((المرشح للاشراف)): سامى سامر ليشارك قائلا:






    شكل الموضوع اقنعه و عجبه قوى........


    يتبع.........

    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  5. #5
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    طبعا المشرف العام (ليديا يؤانس) اسعدها مشاركة الاعضاء و ذهبت تؤكد كلام زميلها بالقصه (الجامده) التى ذكرها ابو لمعه كاتب المقال:

    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  6. #6
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    طبعا فى ظل هذة الاجواء الذهبيه.....رأى الزميل سمسم 2012 ان الفرصه قد سنحت للتدخل العسكرى...هههههه





    تمام.....

    الرجل غلط فى حاجه؟؟؟؟

    شتم حد؟؟؟؟؟؟

    قل ادبه لا سمح الله؟؟؟؟؟


    تمام

    يتبع......

    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  7. #7
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    اتفرجوا بقى على الاستعباط -اللى على اصوله- تفضلوا:





    هو الاخ سمسم كان قالك ان ك انت كاتبه المقال و لا انك انت صاحبه الروايه او القصه؟؟؟؟؟

    طبعا لا ...هو قال انك انتى نقلتى المقال و القصه دى عجبتك بل بتستشهدى بها مؤكده على كلام زميلك المسيحى سامى سامر!!!!


    طبعا مشاركه (ليديا يؤانس) يفوح منها ان ليديا تريد ان تتهرب من (الفخ) التى اوقعت نفسها به بالنقل (الأعمى) لقمامه زمايلها المسيحيين بدون تمحيص!!!!

    يتبع........
    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  8. #8
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    فى هذة الاثناء حاول احد الاعضاء المسلمين المشاركة......لكن يبدو ان ((مقص الاشراف) كان سريعا جدا..!!



    يتبع بالمشاركة ((الذهبيه))....التى زنقت (ليديا) فى الحيييييييييييييييطه!!!

    يتبع...

    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  9. #9
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    تفضلوا مشاركة الاخ سمسم و التى وضعت المشرف العام المسيحى فى ال (CORNER)!!!!




    تفضلوا :((المشاركة السابقه مكتوبه لان الخط فى الصورة صغير))


    اهلا ليديا...

    انا مش مضايق و لا حاجه.....

    بس مبعرفش اشوف (حاجه غلط) و اعمل انى مش واخد بالى

    و السؤال هنا :

    مش انتى اللى نقلتى الموضوع

    و كمان كنت بتستشهدى بالقصه المذكورة عشان تأكدى على كلام (سامى) !!!!

    يبقى انتى مقتنعه بالقصه دى ......

    والنتيجه ( عند اى عاقل) :

    انك انت مسئوله انك تدافعى عن ما ((نقلتيه)) بل و ((تستشهدى)) به ....طبعا على اساس ان مثل هذة المقالات تعتبر عندك ((مرجعيه)) ذات مصداقيه..!!!

    و الا فعليك بالاعتراف ان الكاتب كذاب و انك نقلتى الكذب بدون تحرى و استشهدتى بيه كمان .......لمجرد انه ضد الاسلام و خلاص


    (( و هذة هى الحقيقه حتى تقومى يا ليديا بإثبات العكس))



    و و انا عندى ليكى سؤال يا ليديا:

    و ايه المشكله و انتى مسيحيه انك تدافعى عن مصداقيه زميلك المسيحى اللى انتى بتنقلى عنه؟!؟

    ما تجيبى الروايه (سندا و متنا) و تحطيها فى عينى...؟!؟! بدل ما انا عمال اكلم و اصور و بتاع


    ايه المانع؟؟؟؟




    صحيح....ما تجيبى الروايه و تحطيها فى عينى و اقطعى لسانى يلا..!!!!


    فى انتظار انك تجيبى الروايه و تحطيها فى عينى .....



    ملحوظه هامه:

    انك وضعت الموضوع فى قسم ((الاسلاميات)) و ليس فى قسم (الاراء و الكتابات الحره)

    اى انه مطروح(( للنقاش)).... و طبعا انتى ست العارفين..!!!

    فى انتظارك يا ليديا.......






    يتبع بإعتراف ليديا بان القصه مفبركة,,,,

    يتبع...

    التعديل الأخير تم بواسطة نيو ; 25-09-2015 الساعة 05:53 PM
    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


  10. #10
    الصورة الرمزية نيو
    نيو غير متواجد حالياً محاور
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    4,073
    الدين
    الإسلام
    الجنس
    ذكر
    آخر نشاط
    22-07-2017
    على الساعة
    04:30 AM

    افتراضي

    و اخيرا.....اعترف المشرف العام بان القصه مفبركه ... زاعما بانها قصه ((رمزيه))!!!

    اه و الله ....قالت ان القصه دى رمزيه!!!!


    تفضلوا:





    ملحوظة:



    طبعا اخدتم بالكم من حته ان معندهاش وقت و مش فاضيه يا عينى و كل الهبل ده ...((طبعا دى حركة قديمه و مكشوفه للهروب من الحوار....معروفه من زمان قوى).!!!
    يسوع الاناجيل حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات وأراد أن(( يـقـتـلـه)) لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق،نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي
    و للمزيد من التوثيق :((هنـــــــــــا))


صفحة 1 من 3 1 2 ... الأخيرةالأخيرة

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. صلاة كمبيوتر لاجل الغير مسجل اضحك على ادمن منتدى مسيحى
    بواسطة محب الرسول والاسلام في المنتدى من ثمارهم تعرفونهم
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 27-06-2014, 01:31 AM
  2. ضرورى-منتدى فرسان السنة ماذا يحدث له؟مش عارفة ادخل من كام يوم
    بواسطة ام المجاهدين في المنتدى منتديات الدعاة العامة
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 25-12-2013, 07:29 PM
  3. بالصور: سؤال بسيط يكشف الجهل الجماعى للمشرفين(twin)و( critic)و(سرجيوس) فضيحة جماعية!!
    بواسطة نيو في المنتدى مشروع كشف تدليس مواقع النصارى
    مشاركات: 22
    آخر مشاركة: 29-03-2012, 06:19 AM
  4. مسلمة تتحدى منتدى مسيحي باكمله
    بواسطة مكسيموس في المنتدى منتدى المناظرات
    مشاركات: 52
    آخر مشاركة: 15-07-2009, 10:07 PM
  5. مشاركات: 25
    آخر مشاركة: 05-01-2006, 07:05 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)..بالصور